Bestuur en directie gaan in gesprek op locatie

De Raad van Toezicht, Raad van Bestuur en directeur praten ook met cliƫnten, verwanten, medewerkers en vrijwilligers over de kwaliteit van zorg. Dit noemen we een walkaround. Ook dit is een vorm van 'het goede gesprek'. Op deze manier willen we horen hoe het gaat op de locatie. Het hoofd en het team gaan aan de slag met de verbeterpunten.

Sterke en verbeterpunten

In 2019 zijn zes locaties bezocht. Elke locatie heeft zijn eigen punten waar men trots op is en wat verbeterd kan worden.

Sterke punten genoemd door cliënten of verwanten:

  • Goede communicatie met verwanten
  • Bij de twee nieuwbouwlocaties is men trots op de eigen kamer en sanitair.
  • Er is aandacht voor deelname aan activiteiten en het stimuleren hiervan. Cliënten hebben de keus om aan verschillende activiteiten mee te doen.  

Sterke punten genoemd door medewerkers:

  • Medewerkers zijn trots op hun professionele en/of stabiele team.  
  • Goede werksfeer

Verbeterpunten genoemd door de cliënt en of verwant:

  • Op meerdere locaties komen facilitaire verbeterpunten naar voren. Zoals het onderhoud van het gebouw.
  • Verbetering van de dienstverlening van de medische dienst. Ofwel inzet van paramedici, verwijsbrieven

Verbeterpunten genoemd door de medewerkers: 

  • Methodisch werken kan beter. ‘Waar werken we naar toe?’
  • Inzet van vrijwilligers